Administrația publică locală din comuna tulceană Casimcea dorește să implementeze un proiect ambițios și în pas cu vremurile actuale, în condițiile în care digitalizarea administrației publice reprezintă o condiție necesară a dezvoltării economice și sociale a întregii societăți și de aliniere la standardele internaționale.
Recent, la inițiativa primarului Gheorghe Țilincă, a fost depus un proiect cu finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) care are în vedere „Asigurarea infrastructurii TIC (sisteme inteligente de management local) la nivelul comunei Casimcea”.
„Necesitatea implementării acestui proiect vine din nevoia permanentă de a îmbunătăți accesul cetățenilor la informație și de a lărgi gama de servicii electronice, lucru datorat numărului tot mai ridicat de contribuabili cu care se intra în contact, a cererilor numeroase și diverse cu care aceștia vin către administrația publică, precum și a preocupării continue a primăriei de a servi cât mai eficient interesele cetățenilor”, a explicat, pentru TLnews, primarul comunei Casimcea, Gheorghe Țilincă.
Prin implementarea proiectului se are în vedere asigurarea unui acces mai facil și eficient la informație pentru cetățenii comunei, reducerea birocrației și simplificarea procedurilor pentru cetățeni și mediul de afaceri în raport cu instituțiile de administrație publică locală, creșterea gradului de transparență și integritate în prestarea serviciilor, ceea ce va duce la creșterea gradului de satisfacție al cetățeanului și la îmbunătățirea imaginii administrației publice.
Concret, prin implementarea acestui proiect va fi asigurat un acces facil și rapid la serviciile publice, care vor fi disponibile non-stop și vor putea fi accesate din orice loc, indiferent de tipul de dispozitiv folosit (PC/laptop, telefon, tabletă, ș.a.). Printre beneficii se numără și faptul că informatiile necesare din partea cetățenilor sunt colectate doar o singură dată, cu respectarea cerințelor de protecție a vieții private, precum și generalizarea acceptării și emiterii de către autoritățile publice a documentelor în format electronic.
„Inovarea şi creativitatea în sectorul public local au devenit o necesitate, inovarea fiind vitală pentru îmbunătăţirea performanţelor şi eficienţei sectorului public local şi pentru furnizarea unor servicii publice de calitate, care să dea încredere cetățenilor și să crească gradul de transparență administrativ. Pentru operaționalizarea activităților la nivel local precum și pentru asigurarea eficientă a serviciilor într-un timp scurt, este necesar un sistem integrat care va oferi atât accesul publicului la informații și servicii online, dar va oferi totodată și un instrument modern de asistare a deciziei în cadrul instituției”, a mai spus primarul comunei tulcene.
Activitățile proiectului vor avea 2 componente principale: componenta de front office și componenta de back office, urmărindu-se astfel susținerea performanței administrației locale. Astfel, va fi îmbunătățit procesul de planificare strategică și alocare a resurselor în cadrul comunei și facilitarea importului de bune practici la nivel strategic în domeniile socio-economic.
De asemenea, va fi simplificată interacțiunea cetăţenilor cu administraţia publică locală prin implementarea de instrumente informatice în toate domeniile. Totodată, documentele din arfiva fizică a comunei vor fi retrodigitalizate, fapt ce va scădea considerabil riscul pierderii acestora. Nu în ultimul rând, se asigură, astfel, un climat bazat pe siguranță și eliminarea riscurilor în asigurarea siguranței publice, a ordinii și a securității bazate pe interacțiunea serviciilor care asigură siguranța populației.
Be the first to comment