Consiliul Județean Tulcea a anunțat luni, 21 martie, că lucrările de construcție la podul suspendat peste Dunăre au ajuns la un stadiu fizic de 60 la sută, al patrulea din cele 86 de segmente de tablier fiind deja adus de la Vard Brăila, la sfârșitul săptămânii trecute, și montat la capătul dinspre Jijila al podului.
Totodată, potrivit conducerii Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, constructorii au dat asigurări că până la sfârșitul acestui an se va putea circula de la Smârdan la Brăila pe noul pod, obiectiv care reprezintă una dintre cele mai mari investiții din România ultimilor ani.
Potrivit reprezentanților constructorului, greutatea fiecărui segment de tablier metalic este de 250 de tone, iar, după ce vor fi montate, toate cele 86 de tabliere ale podului vor cântări 21.000 de tone. Constructorii care lucrează la acest obiectiv au ridicat primul segment de tablier metalic în urmă cu aproape o lună. Prin alăturarea și sudarea celor 86 de segmente, va fi realizată calea de rulare a podului.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila și 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. Se preconizează, astfel, că, la momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii.
Be the first to comment