În ultima ședință ordinară a Consiliului Județean Tulcea, consilierii au aprobat devizul general estimativ şi cererea de finanțare pentru obiectivul de investiții „Modernizare infrastructură de transport regional pe traseul DN 22E – Grindu“.
Este vorba despre un tronson din DJ 222M, cuprins între intersecția cu drumul național DN 22E (Garvăn – I.C. Brătianu) și localitatea tulceană Grindu, cu o lungime de 10,031 km, care face parte din rețeaua rutieră a județului Tulcea.
În vederea realizării obiectivului de investiții, Consiliul Județean Tulcea a căutat surse de finanțare, întrucât nu se poate asigura finanțarea integrală din bugetul propriu, iar o oportunitate în acest sens este reprezentată de Programul național de investiții „Anghel Saligny”, aprobat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021. Valoarea proiectului, conform devizului general estimativ, este 51.491.482,57 lei.
„Avem proiecte finanțate cu fonduri europene, atât prin mecanismul financiar Investiții Teritoriale Integrate (ITI), cât și proiecte finanțate prin programele lansate la nivel național (în spațiul non ITI). Investim, în limita bugetului, fonduri proprii ale Consiliului Județean Tulcea pentru întreținerea drumurilor județene. Încercăm, iată, să accesăm și fonduri guvernamentale pentru creșterea gradului de siguranță pe șoselele din Tulcea și pentru reducerea timpilor de deplasare dintr-un punct în altul, un element esențial pentru un județ cu potențial turistic, așa cum este Tulcea. Din punctul meu de vedere, este foarte important să profităm de orice oportunitate de finanțare, iar sistemul rutier din tot județul Tulcea să fie bine pus la punct“, a transmis președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu.
Proiectul își propune creșterea gradului de siguranță, a vitezei de deplasare și îmbunătățirea condițiilor de transport. Acest sector de drum nu a făcut parte dintr-un proiect de modernizare, pentru întreținerea lui fiind cheltuite, anual, sume importante din bugetul Consiliului Județean, fără a soluționa problemele de transport pe termen lung.
Lucrările de întreținere executate pe sectorul de drum propus spre modernizare au fost investiții izolate (plombări gropi) în covoarele asfaltice, repararea tronsonului cu îmbrăcăminte din piatră prin adaos de material pietros de întreținere sau refaceri ale fundației drumului (în anumite zone).
Be the first to comment