Esența experienței de învățare prin artă, care a marcat în ultimii 18 ani evoluția a mii de adolescenți din România, a ajuns la începutul acestui an în Tulcea și alte șapte orașe din țară, sub forma unor Capsule de Teatru și deșteptări. Timp de șase zile, în cadrul proiectului #experiențaIdeoIdeis, peste 200 de adolescenți au avut ocazia să se conecteze la ei și la ceilalți, prin intermediul jocurilor și exercițiilor propuse de trainerii invitați în orașele lor – artiști și pedagogi din lumea teatrului și a filmului.
În urma participării la Ideo Ideis Capsule de teatru și deșteptări organizate în țară, 20 de liceeni au fost selecționați în următoarele etape. Doi dintre cei care s-au remarcat sunt adolescenți din Tulcea. În această vară, ei vor participa la Tabăra de arte performative și revelații, unde vor crea, sub îndrumarea profesioniștilor din domeniu, un spectacol de teatru și un film de scurtmetraj.
Din Tulcea, Raluca Spiridon va participa la crearea unui spectacol de teatru în tabăra de creație din vară, alături de Elena Todiruță și Teodora Pechianu (Bârlad), Mara Coman (Bistrița), Andra Oneață (Craiova), Alexia Blănariu (Roman), Alexandra Diaconeasa și Cosmin Băicoianu (Roșiorii de Vede), Emerențiana Corlade (Sfântu Gheorghe) și Patricia Fodoca (Zalău).
Alături de ei, alți 10 adolescenți vor veni în tabără și vor fi implicați în realizarea unui film de scurtmetraj: Andreea Bondarev (Tulcea), împreună cu Ioana Micu și Rareș Chiriac (Bârlad), Valeria Motofelea (Bistrița), Irina Jiroveanu (Craiova), Șeicaru Alexandru și Diana Petcana (Roșiorii de Vede), Medeea Husaru (Roman), Vlad Țigănuș (Sfântu Gheorghe) și Ioana Tarba (Hiro), din Zalău.
Cei 20 de adolescenți au fost selectați de echipa proiectului, alături de trainerii de teatru și film din fiecare oraș, pe baza rezultatelor și implicării acestora în timpul atelierelor, ținând cont și de dorințele și abilitățile specifice exprimate de participanți.
Pentru toți ceilalți liceeni care au răspuns invitației de a participa la Capsulele organizate în orașele lor, atelierele din prima etapă a proiectului au reprezentat o bună ocazie de a-și găsi și exprima propria voce. Rezultatele exercițiilor la care au luat parte de-a lungul celor șase zile de ateliere nu s-au lăsat așteptate. Invitați să descrie într-un singur cuvânt experiența participării la ateliere, liceenii și-au exprimat entuziasmul apelând la termeni precum emoție, dezvoltare, conectare, cunoaștere, fericire, libertate, inspirație sau revelație.
Be the first to comment