Senatorul USR Costel Vicol a vorbit într-un interviu pentru CD TV despre situația din șantierele navale, în special despre cea de la Mangalia.
El a explicat ce se întâmplă în această perioadă la Șantierul Naval Mangalia.
“Provin din industria navală, am lucrat mai mult de 30 de ani în industria navală, știu exact ce se întâmplă. Acum în momentul de față în Șantierul Naval Mangalia există o situație mai dificilă, a mai trecut prin astfel de situații, prin lipsa comenzilor, printr-un management, să spun, defectuos, dar și prin lipsa investițiilor, pentru că dacă nu există finanțare, nu pot exista nici comenzi, iar cei care au de suferit sunt muncitorii din șantierul naval. În momentul de față, o mică parte din angajații de la șantierul naval Mangalia au fost detașați către Vard Tulcea. Această situație nu este prima de acest gen. De-a lungul timpului, atât angajați de la Șantierul Naval din Mangalia au plecat către Tulcea, la rândul lor tulcenii din Vard au fost preluați în momentul când nu au avut comenzi, au avut o perioadă mai dificilă și nu au avut comenzi, nu au avut de lucru, au venit către șantierul naval din Mangalia și au fost detașați și au lucrat acolo o perioadă de timp”, a declarat Costel Vicol.
Parlamentarul consideră că Guvernul trebuie să intervină în cazul șantierului din Mangalia.
“În lipsa comenzilor și decât să ne plece angajații în afara țării, e un lucru acceptabil, să spunem, cu toate că șantierul naval din Mangalea este unul este unul dintre cele mai mari șantiere din sud-estul Europei, cu o capacitate foarte mare de andocare, cu trei docuri, docul 3 fiind unul dintre cele mai mari, cu o capacitate imensă de ridicare, cu macarale de 1000 de tone, 480 de tone, două macarale, macarale de 50 de tone, cu o suprafață foarte mare de depozitare a secțiilor.
Șantierul este un colos. Apa din bazinul șantierului este foarte adâncă, ceea ce permite să se construiască structuri de un mare pescaj, de pescaj de o adâncime mare și ar trebui folosit la capacitate maximă. Știu că directoratul, conducerea șantierului a fost la o întâlnire cu ministrul Economiei pentru a soluționa această problemă, astfel încât angajații să nu aibă de suferit. Din cei 1480 de angajați care au mai rămas acum în șantier, suferă și familiile lor și ceilalți agenți economici din Mangalia. E o situație nu tocmai bună și ar trebui să Guvernul României să intervină pentru a soluționa această problemă printr-o finanțare sau printr-o scrisoare care să garanteze un împrumut bancar”, a povestit Costel Vicol.
El a avut un mesaj și pentru angajații șantierului din Mangalia.
“Colegii mei din Șantierul Naval din Mangalia ar trebui să aibă răbdare să termine dialogul dintre partea sindicală şi conducerea șantierului și dialogul dintre conducerea șantierului și Guvernul României, să nu se panicheze, pentru că am trecut prin situații din astea. Într-adevăr, ne-a fost greu, dar mereu am găsit câte o soluție. La urma urmelor, mulți oameni din șantier au plecat. Acum șantierul are și o rată a îmbătrânirii, să spun, că angajații care au rămas sunt trecuți de 55 de ani, marea majoritate, mai au puțin să iasă la pensie și este mult mai greu să plece. Nu vreau ca angajații să intre în panică, dar să vadă cu o zi mai departe. În caz de sistare a lucrărilor să aibă un plan de rezervă”, a afirmat Costel Vicol.
De acum ne vedem și pe CD TV – televiziunea digitală cu cea mai mare acoperire din Sud Estul României: Constanța, Tulcea, Ialomița și Călărași.
Cele mai bune emisiuni și reportaje sunt pe www.cdtv.ro
Be the first to comment