Elevii din ciclul primar și gimnazial de la Școala Gimnazială Nr. 12 Tulcea și Școala Profesională „Danubius” Tulcea au beneficiat de ateliere de consiliere în carieră și orientare vocațională prin intermediul proiectului „Măsuri integrate de prevenire a abandonului școlar și protecție a copiilor cu părinții plecați la muncă în străinătate”. Proiectul a fost desfășurate de Școala de Valori în parteneriat cu Organizația Salvați Copiii. Prin intermediul atelierelor din proiect, copiii cu vârsta cuprinsă între 6-14 ani și-au dezvoltat abilitățile de comunicare, au învățat să lucreze în echipă, au devenit mai încrezători în forțele proprii și au înțeles cât de importante sunt valorile personale.
Elena Vasilică, coordonatorul proiectului, explică necesitatea acestor contexte de învățare: „Separarea de părinți și absența acestora poate afecta stabilitatea emoțională a copiilor și modul în care se raportează la ceilalți și la ei înșiși. Ca project manager al acestui proiect, am observat schimbări semnificative în comportamentul și starea de spirit a copiilor implicați. Prin intermediul atelierelor, aceștia au devenit mai încrezători și au dezvoltat abilități mai eficiente de comunicare.”
Alături de cei 147 de elevi au fost formatorii Mihaela Militaru și Valentina Pandele care au observat evoluția acestora în cadrul proiectului: „Măsuri integrate de prevenire a abandonului școlar și protecție a copiilor cu părinți plecați la munca în străinătate”. Mai exact, datorită activităților din proiect care s-au desfășurat și pe bază de board games, elevii au reușit să integreze mai ușor din materialele utilizate în atelierele de consiliere și orientare vocațională.
Mihaela Militaru, formator în cadrul proiectului, susține că „elevii implicați în proiect au desfășurat activități cu caracter nonformal, unde, datorită conținutului educațional foarte bine structurat și materialelor furnizate, au participat cu bucurie și interes. Activitățile nonformale și-au atins obiectivele la ambele grupe, atât la grupa de vârstă 6-10 ani cât și 11-14 ani. Elevilor le-a fost stârnită curiozitatea, unii și-au învins timiditatea, teama de a vorbi în fața unui public, au reușit să se cunoască mai bine atât pe ei cât și pe cei din jur, și-au descoperit pasiunile, au „pătruns„ mai prezent în interiorul personal, și au legat prietenii.”
Schimbările pe care le-a produs intervenția au fost identificate și de către Simona Niculache, profesoară de Limba Engleză la Școala Gimnazială Nr. 12 din Tulcea: „Acest proiect le-a oferit elevilor posibilitatea de a-și forma/dezvolta abilitățile sociale și emoționale, de a relaționa eficient, de a învăța să gestioneze emoțiile, de a-și exprima gândurile, sentimentele. Un mare plus pentru proiect a fost că s-au desfășurat activități care au contribuit la creșterea stimei de sine și la dorința de a reuși în viață. Cu ajutorul proiectului, elevii noștrii au legat noi prietenii, au devenit mai comunicativi, datorită jocurilor de socializare realizate. Acest lucru a fost în beneficiul copiilor deoarece majoritatea dintre ei stau singuri acasă.”
Pe perioada intervenției din județul Tulcea am avut alături și partenerul nostru UNIQA Asigurări, consolidând eforturile noastre în promovarea unei educații de calitate. Împreună, am creat un mediu în care copiii și tinerii au avut acces la resurse și sprijin adecvat, ajutându-i să-și construiască un viitor mai bun.
Atelierele desfășurate de Școala de Valori au avut ca scop lărgirea orizonturilor copiilor și tinerilor participanți, pentru că și-au descoperit opțiunile de carieră.
Partenerul nostru de mobilitate pentru proiectul „Măsuri integrate de prevenire a abandonului școlar și protecție a copiilor cu părinții plecați la muncă în străinătate” în județul Tulcea a fost Autonom Grup.
Be the first to comment